PAUSE HERE

Sabtu, 2 Disember 2017

Habis SPM Tamat Zaman Persekolahan


Assalamualaikum, readers.

Sudah lama sangat aku tinggalkan blog aku. Sampai pelik-pelik mereka sembang dekat chat. Btw, korang mesti sudah faham kenapa aku dah lama gila tak on blog. Ofkos sebab SPM. Sekarang SPM dah habis, just tunggu resultnya jer. 

So, harini aku nak cerita sikit demi sedikitlah pasal zaman persekolahan aku. Aku rasakan, mesti budak-budak sekolah tak sabar nak habis sekolah sebab boleh enjoy setiap hari tanpa homework and undang-undang sekolah. Bagi aku, lepas jer aku habis SPM and sekolah, aku rasa bosan gila. And aku mula start rindu dekat kawan-kawan sekolah aku.

So, nak dibuatkan cerita, sebelum cuti sekolah mendatang, kelas aku buat jamuan perpisahan. Srsly, aku rasa makin rapat dengan classmates aku. Aku rasa makin sayang nak tinggalkan mereka. Hari tu memang syok, rasa macam tak nak hari tu berlalu begitu saja.

And then, aku buat rakaman sepanjang hari tu berlangsung. Aku rakam setiap perkara yang terjadi pada waktu tu. Memang syokkkkk. So kalau nak tengok video tu, ada dekat bawah ni.



Bila keesokan jer hari jamuan tu, aku mula rasa rindu hari tu. Aku akan rindu gelak tawa mereka, bising-bising mereka, gaduh-gaduh mereka, gurau-gurau mereka. Semua lah aku rindu.

Nak dibuat lagi cerita, hari apa entah aku dengan kawan-kawan aku berhenti tepi jalan, duduk dalam kereta, tengok video ni ramai-ramai. Memang rasa sedih time tu. Dalam kereta tu lah kita orang buat sesi luahan perasaan. Dalam kereta tu jugak kitorang cakap pasal masa depan. Disitu juga, kitorang bayangkan kehidupan tanpa classmates mcm sekarang. 

So itu saja kot aku nak cerita. Sorry menyemak dengan cerita aku.



7 ulasan:

  1. yeahhh.. and welcome ke dunia yang lebih mencabar ^^

    BalasPadam
  2. At last. lama menunggu entry baru. btw, selamat menempuh dugaan yang lebih mencabar!

    BalasPadam
  3. Congrats habis SPM!

    Nanti lepas dah masing-masing start study kat tempat baru it'll be hard to schedule a meet up so spend more times with your high school friends. #speakingfromreallifeexperience

    BalasPadam
  4. congratez okay. all da best in the future.

    BalasPadam
  5. Tahniah dah habis belajar! Selamat menempuhi alam dewasa :)

    BalasPadam