PAUSE HERE

Ahad, 24 Jun 2018

Selangkah Ke UiTM


Assalamualaikum.

Macam biasa aku akan tanya khabar korang semua. So, korang apa khabar.

Aku sekarang dalam delema Universiti. Biasa lah semua orang akan hadapi sesuatu for the first time. So, ini first time aku masuk Universiti, first time kena share life dengan orang tak kenal, first time hidup jauh dari family. So, adakah aku boleh hidup. Entah lah.

Jadi, 15 July ni aku akan berpindah sementara ke Shah Alam. Maksud aku sambung belajar lah. Ramai dah orang nasihatkan aku, hati-hati dekat sana. Sana tempat orang berhibur. Mereka takut, aku balik jadi orang lain karang.

Aku ada juga dengar cerita yang UiTM Puncak Perdana ni seram. Dah banyak kes-kes hantu. Lagi-lagi ada senior dalam grup wassap cakap pasal story hantu dia. Lagi takut lah aku. Bukan apa, aku ni memang penakut orang. Aku dah lah penakut, dahtu aku pula yang asyik nampak mahkluk-mahkluk ni. Sabor jer lah.

Banyak aku fikir sebelum selangkah ke UiTM. Antaranya nak fikir pasal masalah duit. Faham-fahamlah Shah Alam. Kos sara hidup dia tinggi. Nak harapkan PTPTN pun belum tentu cukup. Nasib boleh mohon kupon makanan. 

Aku ada juga fikir tentang macam mana roommate aku nanti. Aku risau jer roommate aku dapat yang lain macam. Pengisap ke apa ke. Aku bukan nak pulaukan orang macam ni. Aku takut aku tergolong saja. Aku harap roommate aku satu kepala itu jer. Dah lah dengar cerita satu rumah tu kena kongsi 8 orang. STRESSS aku dibuatnya.

Entah macam mana alam Uni yang bakal aku hadapi. Orang cakap takut kejutan budaya. So, doakan lah aku tak terkejut dengan budaya sana nanti. Aamiin

Akhir kata, doakan keadaan aku di sana. Bye. Assalamualaikum.

4 ulasan:

  1. InsyaAllah boleh tu :)
    Mungkin kalau sambung ke Sabah terkena kejutan budaya habis hehe~
    All the best :D

    BalasPadam
  2. Salam bro (jauh beza umur layan jela panggil bro ek)

    aku rasa shah alam bleh ekjas lagi kot kos makan tu, boleh gagah lagi kot ... tak sure le plak beza nya sebab ini pandangan daripada aku yang bekerja

    bab share rumah biasala mesti ada rasa itu ini tapi pepehal bincang elok elok

    BalasPadam
  3. InsyaAllah okay je kongsi satu rumah 8 orang! Lagi best ada lah sebab meriah gila lagi-lagi bila serumah dah rapat gila pastu perangai semua gila gila hahaha

    BalasPadam
  4. Oh ramainya 8 orang. Kalau kat UUM satu bilik dua orang je.

    BalasPadam