PAUSE HERE

Selasa, 11 Februari 2020

UiTM, Result Sem 3 Dan Ujian Muet Menantiku


Assalamualaikum, semua.

Sihat ke semua?

Kalau sihat, Alhamdulillah. Sebelum aku start cerita apa aku nak ceritakan hari ini, aku nak bagitahu bahawanya aku telah memilih blogger untuk tersenarai dalam bloglist 2019 aku. So, korang boleh scroll ke bawah untuk melihat siapa yang berjaya tersenarai tu.

So, hari ini aku nak cakap tentang UiTM dan ujian Muet seperti yang tertulis pada title post ni. Hahahahaha. Aku sebenarnya ada berdebar sikit untuk sem 4 yang bakal menyusul tak lama lagi ni. Bukan apa, itu merupakan sem terakhir dan bakal dapat final project. So, sebagai pelajar animasi, final project kitorang bukan simple-simple, tapi susah gila. Kira kena buat animasi, dan ia adalah group assignment. 

Macam aku pernah cakap sebelum ni, group assignment tu, susah bila ada team yang tak beri kerjasama. kalau team beri kerjasama, assignment dengan mudah akan selesai. So, aku berharap sangat lah group aku semua beri kerjasama untuk final project kali ni. Final project ni penting, untuk intern nanti. Dari final project nilah, syarikat-syarikat animasi nak tengok kelayakan kitorang.

Disebabkan merupakan semester terakhir, aku rasa agak sedih juga. Aku tak boleh bayangkan nak tinggalkan kawan-kawan, senior, junior, lecturer dan semua. Ye lah, hampir 2 tahun kitorang hidup dekat UiTM tu. Rasa macam tak nak masuk je sem 4, rela repeat sem 3. Hahahahaha. Gurau jer. Aku harap sem 4 nanti akan beri perpisahan yang baik lah, Aamiin.

Sekarang kita cakap pasal Muet pulak. Sumpah aku cakap, aku takut nak ambil Muet. Aku bakal ambil Muet, awal bulan tiga ni. Dan aku still tak ready lagi. Kenapa aku tak ready? Aku tak ready sebab aku takut. Aku takut sebab aku tak pandai sangat nak speaking-speaking ni. Kalau buat essay tu bolehlah. Kalau speaking-speaking ni, aku angkat tangan siap-siap. HAHAHAHA. Nerves tho. Dah lah ambil Muet dengan orang tak kenal, tempat orang pulak tu. Aku just berharap semua berjalan lancar.

Haaaa, lagi satu. Result sem 3 aku bakal keluar hujung minggu ni, hari Jumaat. Aku tak letak harapan sangat untuk dapat dekan tu even aku dekan sem lepas. Sebab semester 3 ni, aku banyak dapat group yang tak okey. So, aku tak tahu lah result sem 3 aku macam mana. Kalau dekan syukur sangat-sangat, kalau lulus jer, bersyukur jangat, kalau repeat innalillah lah jawabnya.

Apa-apa pun aku nak minta jasa baik korang doakan aku berjaya dalam menduduki ujian Muet dan mendapat result yang terbaik untuk sem 3 berdasarkan usahakan. Bye.

Sekian.

24 ulasan:

  1. Hai Mirul. Semoga berjaya dalam apa jua yg mirul ceburi. Seriusly rindu sngt zaman universiti. Mirul teruskan usaha dan buat yg terbaik. Semoga dapat result gempak abes sem 3 dan melangkah sem 4 dengan jayanya.

    BalasPadam
  2. all the best..tengah tunggu result jugak ni

    BalasPadam
  3. All the best Mirul! And you gained a new follower!

    BalasPadam
  4. goodluck untuk your result! saya student uitm jugak tapi dah sem 5 tengah tunggu result jugak mari kita berhuhu hahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu berhuhuhu lama sangat. Lagi berapa hari jer. HAHAHA

      Padam
  5. Dup dap dup dap jantung tunggu result kan? All the best for the good result. and good luck for sem 4. ^^

    BalasPadam
  6. Thank you sudi pilih blog saya yg sangat biasa2 tu haha. Good Luck ambik MUET, saya ada kawan yg memang fail speaking tapi alhamdulillah... bila keluar result dapat band 3. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 and tq jgk cerita psl kwn tu. Skrg dh boleh lega sikit

      Padam
  7. Saya pon sepatutnya amek muet tapi tempat dh penuh so amek lain sem je la maknanya T_T and paham sangat frustration bila dapat groupmates entah pape hahaha

    BalasPadam
  8. nervous nak tunggu result ni. gudluck ye Mirul :)

    BalasPadam
  9. all the best! don't be too nervous during MUET nanti habis tak terfikir perkataan yang sesuai, trust me your team members during speaking session will actually trying to help you. waktu anis ambil MUET, even teammates tak kenal before this but kitorang try to discuss serba sikit waktu tunggu giliran.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq wei, sekarang rasa semakin okey nak ambil MUET

      Padam
  10. all the best! MUET memang scary sikit nak2 kalau ada mock interview. nak cakap gigil2. HAHA! Good luck bruh!

    BalasPadam
  11. sangat faham pasal dapat teammate yang tak berapa function pastu tumpang je keje tapi tula nak taknak kena hadap kan. oh goodluck muet! same here mmg hancur kalau speaking tapi okay la sikit bahagian essay dgn listening. like me i score kat writing dgn listening je. speaking mmg kelaut hahahaha. alhamdulillah okay la result muet.

    BalasPadam
  12. i hope you'll be able to go through whatever challenges that come to your way with ease.
    in shaa Allah. you can do this.

    BalasPadam